Какво означава SEO? SEO или Search Engine Optimization се превежда от английски оптимизация на сайт за търсещите машини. Или по друг начин казано: това е комплексен процес, в който по един сайт се работи така, че да се класира максимално нагоре в Google.
Какво обхваща Оптимизацията? Какво означава SEO?
Одит на сайта и Анализ на ключовите думи. Всяка оптимизация започва с това, както и с преглед на
конкуренцията. Анализът (наречен още одит) има за цел да се открият грешките в сайта, които пречат за добро индексиране от Google, и да се намери път към премахването им. Изследването и уточняването на ключовите думи е отправна точка за бъдещото SEO. На негова база и на база одита на сайта вече започва оперативната работа. А тя включва и SEO проучване на топ 3 сайтовете с най-добро класиране.
Оперативната ежемесечна работа. Тук SEO екипът работи върху имплементирането на задачите за оптимизация всяка седмица. Премахват се грешки в кода, увеличава се скоростта на сайта и бързината на зареждането му, адаптират се на под-страници, за да се харесат на търсачките, изграждат се линкове, подават се социални сигнали и др.
Отчети. Те се изготвят или на тримесечие, или в някои случай ежемесечно. Те показват свършената работа и движението нагоре на ключовите думи. Отчетите са важни както за клиента, така и за SEO екипа. Те дават насоки за адаптиране на дейностите и подобряване на процеса.
Основните фактори, влияещи върху SEO процеса
Какво означава SEO и кои фактори гледат търсачките? Факторите в алгоритъма на Google, които определят класирането на Вашия уебсайт, могат да бъдат разделени в две категории. В първата попадат т.нар on-page SEO фактори, на които може да повлияете, тъй като зависят от дейностите, предприети по оптимизацията на сайта. Другите са известни като off-page SEO фактори. Въздействието върху тях е много по-трудно, отнема повече време, но не и невъзможно с правилна SEO стратегия.
On-page SEO оптимизация
В тази категория влизат техническите аспекти на сайта. Това включва подобряване на неговите елементи, така че обхождането от търсачките да става по-бързо, по-лесно и разбираемо за тях. Следващият фактор безспорно е съдържанието.
Качественото съдържание не само ще привлече по-голям трафик, но и ще задържи потребителите на сайта. Критериите за качествена информация са тя да бъде полезна и интересна за посетителите. Да бъде поднесена по подходящия начин, което означава, че е лесна за четене и възприемане. И най-важното условие е да бъде свързана с ключовите думи или фрази.
Дизайнът на сайта е другият ключов on-page фактор в SEO оптимизацията. Причината е, че едно от основните неща, които се оценяват е потребителското преживяване. Затова допринася начинът, по който е структурирана информацията в него, както и интуитивността на интерфейса му. Индикация за добър дизайн е, ако потребителят се ориентира лесно и бързо намира това, което търси без да напуска сайта.
Off-page SEO оптимизация
Другата категория фактори, които също са важни за SEO стратегията са извън страницата. На първо място сред тях са външните връзки, които получавате от други сайтове или блогове. Въпреки че е трудно да повлияете върху печеленето на линкове, публикуването на уникално и полезно съдържание може да допринесе за повече препратки и цитати от сайтове с висок рейтинг (Domain Authority), което се отбелязва от алгоритъма на търсачката. Затова и линкбилдингът има голяма тежест в SEO оптимизацията.
Социалните медии са друг фактор, макар и с косвено влияние върху SEO. На практика Google не оценява високо споделянето на съдържание от вашия сайт към социалните медии. Това обаче създава възможност да достигнете до повече потенциални клиенти и посетители, което води до нарастване на трафика към сайта.
SEO поддръжка
Това обикновено е периодът след активна оптимизация. Тук SEO специалистите извършват регулярни дейности за да се стабилизират добрите позиции на сайта и да няма спадове и колебания. Често по време на поддръжката сайтовете продължават да растат в класиранията и се изкачват като page rank.