
10 любими наши SEO мита:
1. Оптимизацията е еднократен процес
Това съвсем не е така. Няколко седмична или месечена кампания по SEO би имала ефект САМО определено време. Това е така, защото дори и много добра SEO фирма да Ви оптимизира, в един момент работата по сайта спира. Той продължава известен растеж и закрепва на едно място, няколко месеца след това обаче, обикновено 3-4, сайтът започва да пада рязко. Това е напълно нормално, защото повечето фирмени сайтове и оналайн магазини оптимизират постоянно и в един момент, когато ботовете на търсачките забележат, че по Вашия сайт не се работи, той постепенно започва да отпада от класиранията.
2. Изграждането на линкове е безсмислено
Въпреки че значимостта на линкбилдинга за доброто класиране в SERP-a намаля след последните ъпдейти на алгоритмите на Google, качествените и релевантни линкове носят допълнителен page rank. Ето защо сега фокусът е не върху количеството входящи връзки, а върху качеството и свързаността им с темата на сайта.
3. CTR?!? Кой го гледа вече?
Това ще оставим без коментар… Отговорът е наличен по време на първия семестър по Дигитален маркетинг J
4. Проучването на ключовите думи е загуба на време
Непроучването на ключовите думи онлайн е най-сигурният път към 9-та страница на класирането на Google. Оттам и към провал на Search Engine Marketing кампанията.
5. Не се занимавайте със социални сигнали
Не обичате социални мрежи като Facebook, Google+ и Linkedin… Вероятно ще имате сериозни затруднения, защото ботовете на търсещите машини обхождат и тях. Даже от 2-3 години започват да им дават все по-голяма тежест в микса от фактори за добро SEO.
6. Блогингът е излишна дейност, която разфокусира маркетинга
Ако се затруднявате да пишете статии и или го смятате за излишно, по-добре го оставете на някой специалист. Дори и след като сайтът Ви е оптимизиран, наемете копирайтер, който да добавя свежо съдържание на сайта Ви. Това ще привлича периодично вниманието на т.нар. fresh bot към сайта Ви и той няма да се колебае.
7. Не използвайте anchor текстове, няма полза
Това е толкова релевантен инструмент! Умереното и систематично използване на anchor текстове показва на търсачките именно за какво е даден сайт! Каква е неговата цел и какво е ключовото му съдържание. Тук обаче следва да се внимава, да не се пренаситят входящите линкове като anchors. Диверсификацията на линковете е правилната стратегия.
8. Ако правя adwords кампании, няма смисъл от SEO
Рекламата в Google НЕ Е SEO! И едното не изключва другото: препоръчваме (особено за нови сайтове) периодични adwords реклами, докато тече работата по оптимизация на сайта. Това ще докарва потребители на страницата Ви и ще Ви носи приход. Макар и косвено, тези нови потребители, ако посещават сайта Ви отново влияят положително на индексирането.